Wersja mobilna | Wersja domyślna
Forum kibiców Sandecji Strona Główna
 
 
 
Użytkownik:
Hasło:
Autologin:



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: internacionale
Nie Wrz 05, 2021 12:24
Polityka-Nowy Sącz
Autor Wiadomość
www.megachem.pl

Dołączył: 12 Lis 2008
Wysłany: Sro Wrz 19, 2018 21:57   

Masachiko nie zamilkłem, tylko mam dużo obowiązków związanych z pracą, rodziną i teraz jeszcze kampanią. Pierwszego posta nie zrozumiałeś- czytanie ze zrozumieniem. Dlatego wytłumaczę Ci jeszcze raz- polityka na szczeblu samorządowym jest zbyteczna- gdyby prezydentem za PO nie był nikt z PiS, to szereg decyzji politycznych względem naszego miasta by nie zapadło. Popatrz na Muszynę- da się bez plakietki PiS, czy PO?
Dwa karta nowosądeczanina- 1,5% budżetu.
Komunikacja miejska darmowa=walka ze smogiem, odkorkowany NS.
Dlaczego teraz miasto kupiło większość autobusów z silnikiem diesla, a nie elektryków- które są 2x droższe, ale dofinansowanie do nich plus systemu ładowania wynosi 80%? Bo się nie da, bo się baterie po pół roku rozpadną, bo nie umiemy itp- my pokażemy że się da.

Podoba się wam 12 lat rządów Ryśka- super głosujcie na jego IV kadencję, jego dwór na to liczy.
Lawina się ucieszy.

Bo do Bielska się zapisaliście, prawda?
_________________
Patologia sektor C.
[Profil] [PM] [WWW]
 
 
kosiarz

Dołączył: 18 Kwi 2009
Wysłany: Czw Wrz 20, 2018 06:51   

Jan Golba startował z list PO do sejmiku woj. w roku 2014. To, że jest bezpartyjny, nie znaczy, iż niezależny. W polityce takich nie ma.

Te wszystkie opowieści o referendach, decydowaniu przez mieszkańców itp można w Szwajcarii usukteczniać. Rozwinięta infrastruktura, ludzie majętni, więc decyzje mogą podejmować o duperelach. Czy tu drzewo posadzić czy tam.
Czym innym jest rozwijanie miasta przez kompetentne osoby, co innego pytanie o następna fontannę. Niby o czym mielibyśmy decydować w takim referendum? Wystarczy spojrzeć na projekty obywatelskie.

Budowa dróg, infrastruktury miejskiej, długofalowy rozwój miasta, rozwój społeczny należy do fachowców.

Jedną z takich referendalnych inicjatyw, jest pomysł Krystiana Kowalika o budowie toru "wyścigowego" w Nowym Sączu. Coś świeżego, nowego. Żałuję, że Krystian startuje z komitetu Gwizdza.

Wracając do odpowiedzi kandydatów na prezydenta odnośnie stadionu, żadne z nich nie było kompletne, tak " od serca"
Uważam, że Nowy Sącz , stać jest na więcej co do Sandecji i sportu. Moim zdaniem, powinien powstać kompleks sportowy, z stadionem.
Nie koniecznie tam gdzie teraz znajduje się stadion. Hala, boiska treningowe, kompleks rekreacyjny dla sportowców, hotel na baze treningowa, obozy. Kwestie finansowania, opłacalności.
Cóż, najlepiej odpisać na odczepne.

[ Dodano: Czw Wrz 20, 2018 08:09 ]
Podoba się wam 12 lat rządów Ryśka- super głosujcie na jego IV kadencję, jego dwór na to liczy.
Lawina się ucieszy.

Bo do Bielska się zapisaliście, prawda?

-------------------------------------------------

Sandecja ma najlepszy czas w historii. Oczywiście poza nieszczęsnym epizodem z stadionem.

Ogólnie jestem zadowolony z tych 12 lat rządów. Nie było fajerwerków, ale także nic takiego się nie stało, by uznać je za złe.
Szacunek dla ludzi, a szacunek dla ich czynów, to dwie różne rzeczy. Tak mi się wydaje.

Super, że będziesz w Bielsku.
_________________
"NIE WYBACZAJCIE IM, ALBOWIEM DOSKONALE WIEDZĄ, CO CZYNIĄ!"
[Profil] [PM]
 
 
radziufan
from cradle to grave


Dołączył: 01 Lis 2004
Wysłany: Czw Wrz 20, 2018 07:33   

Masahiko napisał/a:
i zapytam o tę darmową komunikację. Obliczaliście ile to może mniej więcej kosztować? Skąd dokładnie na to kasa? Czy są jakieś wstępne obliczenia ile miasto może zyskać w podatkach jeśli ludzie, którzy będą chcieli mieć kartę sądeczanina zaczną płacić tutaj podatki? Ile w ogóle może być takich osób? Czy uważacie że pierwszym krokiem w obecnej sytuacji powinna być darmowa komunikacja, a nie na przykład inwestycje w tabor oraz poprawa dostępności tejże komunikacji? I ostatnie - co zmieniło się od czterech lat, że nagle komunikacja może być całkowicie darmowa (w tekście przytoczonym wcześniej ktoś znalazł tekst Waszego kolegi sprzed czterech lat w tej sprawie - na Waszej stronie)?

w.


Pozwolę sobie przytoczyć wypowiedź pana Ludomira Handzla na temat darmowej komunikacji

Radosław Stawiarz, kandydat do Rady Miasta, okreg 3, pozycja.nr 9, lista KN

Darmowa komunikacja dla wszystkich dla WSZYSTKICH mieszkańców Nowego Sącza jest możliwa! Koalicja Nowosądecka w jednej z 11 głównych tez programowych zaproponowała wszystkim mieszkańcom Nowego Sącza bezpłatną „Kartę Nowosądeczanina”, a w raz z nią darmową komunikację miejską. Jako kandydat na prezydenta Nowego Sącza podpisuję się pod tą propozycją i zobowiązuje się do jej zrealizowania. Oczywiście wśród wielu czytelników pojawi się pytanie czy to jest możliwe? Tak! Nie tylko możliwe, ale już sprawdzone i wykonane w wielu miastach Polski i Europy. Otóż, dotacje do transportu miejskiego pokrywają ok. 70% kosztów, a wpływy z biletów pozostałe 30%. Z tego tylko cześć biletów jest kupowana przez mieszkańców Nowego Sącza. Szukając dochodów miasto podnosi ceny biletów. Nie tędy droga. Wprowadzenie darmowego transportu publicznego dla osób zameldowanych i płacących podatki w Nowym Sączu spowoduje, że część (15-30%) osób dojeżdżających samochodem przesiądzie się do komunikacji zbiorowej. Jak zostało już nadmienione powyżej, darmowy transport publiczny to rozwiązanie nowatorskie, ale nie zupełnie niespotykane. Przykładami są np. Żory, Nysa, Lubin (około 30 miast w Polsce). Dotychczasowe doświadczenia tych miast jednoznacznie wskazują na korzyści ekonomiczne, społeczne, środowiskowe, zdrowotne, wizerunkowe oraz wzrost jakości życia w mieście. Tak więc korzyści są olbrzymie i zdecydowanie przewyższają koszty (także od strony finansowej). Jakie są główne zalety darmowej komunikacji miejskiej: - wzrost liczby pasażerów w autobusach, - mniejszy ruch samochodów a przez to mniejsze korki /koszt korków szacuje się na 1,5% PKB/, - więcej wolnych miejsc parkingowych, - mniejsza emisja spalin, - realna walka ze smogiem i zmniejszenie jego występowania, - pomoc w aktywizacji osób starszych i wykluczonych, - pomoc w dowozie dzieci i młodzieży do szkół, - korzyść edukacyjna: przesunięcie sposobu myślenia z „miasto dla aut” na „miasto dla ludzi”, - spadek liczby wypadków i związanych z tym kosztów, - zmniejszenie hałasu, - na odkorkowanych ulicach łatwiej będzie wytyczyć ścieżki rowerowe i buspasy, - przyciąganie nowych mieszkańców – bowiem bezpłatna komunikacja miejska dotyczy tylko osób zameldowanych lub płacących podatki w danym mieście; /dzięki takiemu rozwiązaniu liczba zameldowanych osób w podwarszawskich Ząbkach wzrosła dla przykładu o ponad 30 %/, Z analizy budżetu miasta wynika, że Nowy Sącz rocznie dopłaca około 12,5 miliona zł do usług komunikacji miejskiej, które to świadczy w głównej mierze MPK. 15 lat temu w 2003 roku dotacja ta wynosiła około 4,7 mln, 10 lat temu - 7,4 mln a 5 lat temu - 10,3 mln. Wychodzi na to, że średnio co rok dofinansowanie do komunikacji miejskiej wzrastało o 520 tysięcy złotych! Dotacja ta tytułowana jest jako rekompensata z tytułu świadczonych usług przewozowych. Czy w takim tempie w Nowym Sączu rośnie liczba emerytów lub osób uprawnionych do darmowej komunikacji miejskiej? Czy może finansuje się z pieniędzy miejskich źle zarządzane przedsiębiorstwo. Ponadto należy pamiętać o tym, że obecnie są dostępne programy pozwalające na dofinansowanie do 85% kosztów zakupu nowych autobusów elektrycznych, które są o wiele tańsze w utrzymaniu niż obecnie stosowane autobusy. Z różnicy w kosztach utrzymania autobusów na paliwo spalinowe i elektrycznych można pokryć nawet do 60% kosztów wprowadzenia bezpłatnej komunikacji dla mieszkańców Nowego Sącza. Każdy mieszkaniec Nowego Sącza codziennie dopłaca do MPK ok. 50 groszy, przeszło 180 zł rocznie! Przychody ze sprzedaży biletów to w Nowym Sączu niespełna 8,5 mln zł (2016 r.), zgodnie z informacją pozyskaną z Urzędu Miasta stanowi to tylko 28 % poniesionych przez MPK kosztów związanych ze świadczeniem usług, które wynoszą przeszło 23 mln zł. Co najmniej połowę wpływów z biletów zapewniają mieszkańcy spoza Nowego Sącza. Zatem darmowa komunikacja w ramach bezpłatnej Karty Nowosądeczanina to koszt około 4 mln zł rocznie. Biorąc pod uwagę, że dotacja z Urzędu Miasta (czyli m.in. z naszych podatków) wzrosła o niemal 8 milionów zł w ciągu ostatnich 15 lat pojawia się pytanie czy transport publiczny jest dobrze zorganizowany skoro w tak lawinowym tempie rośnie deficyt, który Nowy Sącz musi finansować i czy nie tam należałoby znaleźć oszczędności, z których sfinansuje się darmową komunikację miejską… Ponadto czy naszym dzieciom nie należy się darmowy transport do szkoły, a mamom i babciom do przychodni czy kościoła? Mieszkańcy Nowego Sącza zasługują na to by miasto było wreszcie dla nich! Dlatego też jako prezydent Nowego Sącza zobowiązuje się do wprowadzenia darmowej komunikacji miejskiej dla wszystkich mieszkańców Nowego Sącza. Ludomir Handzel Niezależny i bezpartyjny kandydat na Prezydenta Nowego Sącza.
_________________
1910 - 2010 ...STO LAT HISTORII KTÓRĄ WY TWORZYCIE - BIAŁO-CZARNYCH SERC NIEŚMIERTELNE BICIE!!!
[Profil] [PM]
 
 
kosiarz

Dołączył: 18 Kwi 2009
Wysłany: Czw Wrz 20, 2018 08:24   

"nowych mieszkańców"


Zastanawia mnie fakt, dlaczego żaden z kandydatów, chyba, ze coś przeoczyłem. Nie wspomina o powiększeniu Nowego Sącza. Gdzie niby ci "nowi mieszkańcy" mają mieszkać?

Jest to strategiczna decyzja. Biorąc pod uwagę, że Pan Stawiarski nie chce komunikacji miejskiej, nie chce dokładać do interesu, jest to duży minus. Duża liczba pracujących w Nowym Sączu, mieszka w gminie Chełmiec. Będzie ten efekt narastał. W Nowym Sączu coraz mniej działek, coraz mniej miejsca do budowy nowych domów, osiedli.

[ Dodano: Czw Wrz 20, 2018 09:40 ]
Bzyku jeżeli chodzi o Sądeczankę.

Jednak fakt, że przeznacza się na "odbudowę" Justu tyle milionów,o czymś swiadczy.
Tymczasowym i dobrym rozwiązaniem, byloby zbudowanie do Brzeska kilku pasów mijania, jest tak na wielu lokalnych drogach. Takie "mijanki' co kilka, kilkanascie kilometrów skróciłyby drogę do Brzeska o co najmniej kilkanaście minut.
Oczywiście nie pisze tutaj o zatorach, które potrafią wydłużyć ją do dwóch godzin!I ogólnie bezpieczeństwie na drodze.
_________________
"NIE WYBACZAJCIE IM, ALBOWIEM DOSKONALE WIEDZĄ, CO CZYNIĄ!"
[Profil] [PM]
 
 
koper

Dołączył: 23 Sie 2009
Wysłany: Czw Wrz 20, 2018 09:00   

www.megachem.pl napisał/a:

Podoba się wam 12 lat rządów Ryśka- super głosujcie na jego IV kadencję, jego dwór na to liczy.
Lawina się ucieszy.

Bo do Bielska się zapisaliście, prawda?



TO JAK???

ILU SIE Z TEJ DYSKUSJI ZAPISALO DO BIELSKA ?????

PODYSKUTUJEMY NA ZYWO W AUTOKARZE !!!!!!

JAZDA !!!
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 
KKS_FAN

Dołączył: 16 Paź 2010
Wysłany: Czw Wrz 20, 2018 09:02   

~WSZYSCY DO BIELSKA !
[Profil] [PM]
 
 
SilverCommander


Dołączył: 04 Maj 2009
Wysłany: Czw Wrz 20, 2018 09:02   

Darmowa komunikacja miejska. W końcu ktoś o tym pomyślał BRAWO. To chyba od kilku lat pierwsza taka "obietnica" która będzie z pożytkiem dla WSZYSTKICH mieszkańców miasta, bez podziału czy ktoś jest biedny, bogaty, czy jest jeszcze dzieckiem czy osobą starszą, czy ma dzieci ;) czy nie. Może to dla niektórych śmieszne, ale naprawdę taka darmowa komunikacja może wielu ludziom odmienić życie na lepsze. Znam kilka osób, głównie starszych, które rzadko jeżdżą do centrum miasta, galerii handlowych itd., ze względu właśnie na koszta dojazdu (mieszkam na obrzeżach miasta, a często żeby się dostać w konkretne miejsce trzeba korzystać jeszcze z przesiadek). Jeśli pomysł się sprawdzi, a jestem tego pewny, to MPK nie będzie mogło narzekać na "puste" autobusy, co przełoży się na pewno na konieczność kupowania nowych autobusów, co zwiększy komfort podróży i przyciągnie kolejnych klientów i co równie ważne będzie szansa na to, że zostanie zwiększona częstotliwość kursów poszczególnych linii autobusowych i w końcu może to miasto zacznie "żyć" też w godzinach wieczornych czy w nocnych (jeśli ktoś nie może skorzystać z auta, a pracuje choćby w galerii handlowej do 21 godz., mieszka na obrzeżach miasta, gdzie autobusy o tej porze jeżdżą raz na "ruski rok", to będzie wiedział o co mi chodzi ;)
ps.
tak z ciekawości czy któryś z innych kandydatów na prezydenta miasta oprócz pana Handzla ma w swojej kampanii wyborczej także "obietnicę" wprowadzenia darmowej komunikacji miejskiej ?
[Profil] [PM]
 
 
Masahiko

Dołączył: 20 Kwi 2006
Wysłany: Czw Wrz 20, 2018 09:27   

www.megachem.pl napisał/a:
Masachiko nie zamilkłem, tylko mam dużo obowiązków związanych z pracą, rodziną i teraz jeszcze kampanią.



Masahiko. Wiem że to tylko nick, ale niespecjalnie trudny. Proszę mi wybaczyć, że jako wyborca staram się od kandydatów uzyskać interesujące mnie odpowiedzi.

Cytat:
Pierwszego posta nie zrozumiałeś- czytanie ze zrozumieniem. Dlatego wytłumaczę Ci jeszcze raz- polityka na szczeblu samorządowym jest zbyteczna- gdyby prezydentem za PO nie był nikt z PiS, to szereg decyzji politycznych względem naszego miasta by nie zapadło. Popatrz na Muszynę- da się bez plakietki PiS, czy PO?

Jeżeli ja nie zrozumiałem posta to Ty musiałeś mojego w ogóle nie przeczytać. Na szczeblu samorządowym polityka jest zbyteczna? A wiesz co to jest polityka? Cóż innego robi Prezydent i radni jak nie politykę? Ludomir Handzel startujący z list PO do europarlamentu to nie jest element polityki? Coś się tak uczepił tego podziału PiS-PO. Naprawdę sądzisz, że siedział ktoś w Warszawie i wymyślił ustawę z zapisami dot. dyspozytorni pogotowia, tylko po to, aby dokopać temu pisowskiemu Sączowi? Pisałem już i pisał jeszcze inny kolega - Jan Golba cztery lata temu startował do Sejmiku z list PO - gdzie tu niezależność i bezpartyjność? A przecież Muszyna korzystała również z funduszy europejskich krajowych w przeciągu ostatnich trzech lat. Zapytajcie Pani Poremby - powinna wiedzieć.



www.megachem.pl napisał/a:
Podoba się wam 12 lat rządów Ryśka- super głosujcie na jego IV kadencję, jego dwór na to liczy.


Nie podobało mi się 12 lat rządów "Ryśka" (ciekawe określenie z ust kandydata do Rady Miasta), ale nie podoba mi się również kandydat który co cztery lata wyskakuje jak królik z kapelusza i straszy mnie jakąś mityczna IV kadencją Nowaka.



Panie Radosławie - dziękuję za odpowiedź. W końcu konkrety. Chętnie się do tego odniosę.

1) Nie mam przekonania że aż 30% ludzi przesiądzie się do autobusów tylko dlatego, że będą one darmowe. Przesiądą się wtedy kiedy będą one zapewniały dostęp i dojazd do wielu miejsc w mieście, kiedy komunikacja będzie odpowiednio skoordynowana, a tabor będzie na odpowiednim poziomie. Cena biletu, według fachowców, znajduje się dopiero na piątym miejscu wśród problemów komunikacji zbiorowej w Polsce.
2) Wspomniane polskie miasta, które mają darmową komunikację to: Żory (7 linii autobusowych), Nysa (17 linii) i Lubin (19 linii autobusowych). Spora różnica, bo Nowy Sącz to 37 linii. W przypadku Lubina w grę wchodzą również okoliczne gminy - ich mieszkańcy z tego co wyczytałem również mają darmową komunikację. Dysponujecie danymi o korzyściach ekonomicznych w tych miastach? Wiecie o ile zwiększyła się liczba osób korzystająca z tej komunikacji w tych miastach?
3) Z tą walką ze smogiem bym nie przesadzał. Oczywiście spaliny samochodowe również mają na niego wpływ, ale tak niewielkie ograniczenie ruchu samochodowego w bardzo małym stopniu przyczyni się do zmniejszenia smogu.
4) Kluczowym jest pytanie, które pada w wypowiedzi Pana Ludomira Handzla: Czy może finansuje się z pieniędzy miejskich źle zarządzane przedsiębiorstwo. Oto bowiem prawdziwy problem naszej komunikacji zbiorowej. Nie jest nią cena, ale jakość usługi. To tutaj jest największe pole do naprawy i nie zaczynałbym jej od generowania kosztów związanych z darmową komunikacją.
5) Trochę demagogicznie brzmią te szacowania procentowe. Koalicja Nowosądecka naprawdę wyliczyła, że różnica w utrzymaniu elektrycznych autobusów kosztem spalinowych pokryje, aż 60% wydatków związanych z darmową komunikacją? Według Waszych wyliczeń rocznie na darmową komunikację musielibyśmy wydać około 4mln zł. Czyli ta różnica to około 2,5mln zł. Nie przeczę że przejście na elektryczne autobusy to musi być obowiązek naszego miasta, ale czy eksploatacja takich autobusów to będzie, aż taki zysk w stosunku do spalinowych? Mam ogromne wątpliwości.
6) Kolejna rzecz to te wyliczenia samej dopłaty do darmowej komunikacji. Wy piszecie o 4mln . Mnie się wydaje, że to jednak trochę więcej.


Podsumowując - moim zdaniem pomysł darmowej komunikacji to zwykła wyborcza kiełbasa. Zwłaszcza że jeszcze cztery lata temu był to według KN zbyt duży wydatek jak na budżet naszego miasta. Mamy ważniejsze inwestycje w temacie transportu niż organizowanie ludziom darmowych przejazdów. Moim skromnym zdaniem koszta nie są współmierne do potencjalnego efektu. Nie na obecnym poziomie MPK - jeśli to się uda naprawić to kto wie - być może następnym krokiem mogłaby by być darmowa komunikacja. To tylko moja opinia - oczywiście laika w tych sprawach, ale jednak sądeczanina. Mimo to dziękuję za odpowiedź. Jest bardzo konkretna - to mi się podoba!



Od razu odniosę się do kolegi x-cite, który wysłał odpowiedź Pana Głuca.

Problem z referendum jest jeden - dramatycznie niska frekwencja. To jest wyrzucanie pieniędzy w błoto. To brzmi świetnie w teorii (w czym zresztą Pan dr Głuc jest akurat znakomity - szacunek!), ale w praktyce każdy z nas wie, że ludzie nie pójdą na takie referenda - dobrze napisał kolega wyżej - Polska nie jest Szwajcarią. Nie dojrzeliśmy do takich spraw. Poza tym nasza demokracją jest demokracją przedstawicielską. Wybieramy swoich przedstawicieli, aby oni podejmowali decyzję za nas. To dosyć prosty mechanizm. Jeśli przyjąć postulat Klubu Jagiellońskiego to wydamy przez nabliższe 5 lat milion złotych, aby prawdopodobnie (a mogę to powiedzieć wręcz z pewnością) nie uzyskać żadnej odpowiedzi ze względu na zbyt niska frekwencję. Co innego system konsultacji przez użycie aplikacji. Tutaj znów pojawiają się koszta, ale jeśli ma to być 100tys. złotych to jak na okres 5 lat nie brzmi to dramatycznie dużo. U któregoś z kandydatów (nie pamiętam teraz którego), widziałem że ma pomysł stworzenia bodajże młodzieżowej rady miejskiej z własnym budżetem. To wydaje mi się bliższe osiągnięcia celu - wzmocnienia edukacji obywatelskiej, przeniesienia części odpowiedzialności na innych i w dodatku z konkretnym wpływem na co wydawane są pieniadzę.

Czy system konsultacji obejmuję również formę dogłębnej analizy problemu w celu jej przedstawienia mieszkańcom? Chodzi o to czy przewidziane są działanie informacyjne w konsultowanych sprawach - bo nie ma się co oszukiwać, ale większość podejmowanych przez Prezydenta czy Radnych decyzji może być za trudna dla przeciętnego mieszkańca ze względu na ograniczony dostęp do informacji, mniejszym zainteresowaniem tematem. Czy takie analizy będą przeprowadzały służby Prezydenta? Czy będzie tam miejsce na analizy niezależnych ekspertów lub innych (zainteresowanych) grup?

Podoba mi się ten pomysł, ale mam wrażenie że to takie trochę wrzucenie mieszkańców na zbyt głęboką wodę. Dodatkowo Pan kandydat już teraz zasłania się, że wyniki konsultacji nie będą wiążące - czyli może się zdarzyć tak, że dwie lub trzy nieudane konsultacje zniechęcą ludzi do dalszej aktywności...
_________________
"Mówi się, że każdy, kto daje ludziom złudzenie, że myślą, będzie przez nich kochany, każdy zaś, kto rzeczywiście sprowokuje ich do myślenia, zostanie znienawidzony" - Glenn Tinder
[Profil] [PM]
 
 
bzyku

Dołączył: 01 Wrz 2011
Wysłany: Czw Wrz 20, 2018 11:39   

Masahiko czytam to co piszesz i odnoszę wrażenie że poza krytyką wszystkiego nie masz nic sensownego do napisania.
"1) Nie mam przekonania że aż 30% ludzi przesiądzie się do autobusów tylko dlatego, że będą one darmowe..."
Ja mam przekonanie że zadziała podstawowe prawo ekonomi i popyt na darmową komunikację wzrośnie :-)
_________________

[Profil] [PM]
 
 
kosiarz

Dołączył: 18 Kwi 2009
Wysłany: Czw Wrz 20, 2018 12:06   

bzyku napisał/a:

"1) Nie mam przekonania że aż 30% ludzi przesiądzie się do autobusów tylko dlatego, że będą one darmowe..."
Ja mam przekonanie że zadziała podstawowe prawo ekonomi i popyt na darmową komunikację wzrośnie :-)


Jestem tego samego zdania.

Akurat pomysł z darmową komunikacją jest bardzo dobry. Jeżeli wziąć pod uwagę, że już dziś tylko 28% dochodu pochodzi z biletów, to nie ma tak naprawdę o co walczyć.
Wystarczyłoby o 20% zmniejszyć koszty przedsiębiorstwa. :)

Jeżeli faktycznie ludzie się przesiadą z aut do autobusów, szynobusów to wszystko to co wcześniej napisano, będzie plusem, a dodatkowo np mniejsza eksplatacja dróg, oszczednosci na samochodzie, paliwo, płyny, cześci.
Uważam, że coraz wiecej miast bedzie taka komunikację wprowadzało.
Ważne jest oczywiście by takie możliwości mieli mieszkańcy tych gmin, które dotują MPK.
_________________
"NIE WYBACZAJCIE IM, ALBOWIEM DOSKONALE WIEDZĄ, CO CZYNIĄ!"
[Profil] [PM]
 
 
nunek87

Dołączył: 07 Wrz 2009
Wysłany: Czw Wrz 20, 2018 12:22   

kosiarz napisał/a:
bzyku napisał/a:

"1) Nie mam przekonania że aż 30% ludzi przesiądzie się do autobusów tylko dlatego, że będą one darmowe..."
Ja mam przekonanie że zadziała podstawowe prawo ekonomi i popyt na darmową komunikację wzrośnie :-)


Jestem tego samego zdania.

Akurat pomysł z darmową komunikacją jest bardzo dobry. Jeżeli wziąć pod uwagę, że już dziś tylko 28% dochodu pochodzi z biletów, to nie ma tak naprawdę o co walczyć.
Wystarczyłoby o 20% zmniejszyć koszty przedsiębiorstwa. :)

Jeżeli faktycznie ludzie się przesiadą z aut do autobusów, szynobusów to wszystko to co wcześniej napisano, będzie plusem, a dodatkowo np mniejsza eksplatacja dróg, oszczednosci na samochodzie, paliwo, płyny, cześci.
Uważam, że coraz wiecej miast bedzie taka komunikację wprowadzało.
Ważne jest oczywiście by takie możliwości mieli mieszkańcy tych gmin, które dotują MPK.

Komunikacja darmowa może i ok , ale ... nie z taką częstotliwością autobusów. Rozumiem jak ktoś mieszka na trasie7, 23 i 41 ale reszta? Jak autobus ma jechać raz na godzinę czy półtora to na bank nie spowoduje to ze ludzie zaczyna częściej korzystać z MPK.
Drugie pytanie, jak będzie rozdzielona strefa ? Mieszkańcy NS będą mieć darmową komunikację na terenie miasta czy w dalszych strefach też? Rozumiem że ci mieszkańcy miasta co nie wyrobią tych kart to będą normalnie płacić za bilet tak jak Ci z terenów za miastem ? Będzie jakaś kontrola tego czy każdy z miasta i okolic będzie jeździł na słowo "jestem z Sącza" za darmo.
Sam slogan "komunikacja za darmo" jest fajny ale zarazem uruchamia wiele pytań jak to ma wyglądać itd, w jakiej formie MPK zapełnił "stratę" z wpływów z biletów.
Kolejna ciekawostką jest to że KN chce darmowej komunikacji i ograniczenia ruchu zarazem chce budować duże parkingi m.in w okolicach panoramy. To się wyklucza ....

Pytanie do chłopaków którzy startują, jak wasze ugrupowania zapatrują się na remont/budowę nowych dróg miejskich oraz budowę udrożnień ruchu czyli: ronda, estakady itd. Mają jakieś plany jakie pierwsze drogi idą do remontu (tu akurat lista jest ogromna) i czy planują budowę nowych dróg które udrożnią ruch( jeżeli tak to gdzie takie drogi mają powstać i w jakim przekroju). Akurat infrastruktura drogowa to ważny temat a póki co (albo mi uciekło) żaden kandydat tego tematu nie porusza.

Ciekawostka: Za 12 lat Nowaka powstało ok 4 km nowych droga (albo i mniej) obwodnica północna oraz przebicie z kolejowej do wiśniowiecigo
_________________
Tolerancja jest cnotą ludzi bez przekonań !
Ostatnio zmieniony przez nunek87 Czw Wrz 20, 2018 12:33, w całości zmieniany 2 razy  
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 
Masahiko

Dołączył: 20 Kwi 2006
Wysłany: Czw Wrz 20, 2018 12:23   

bzyku napisał/a:
Masahiko czytam to co piszesz i odnoszę wrażenie że poza krytyką wszystkiego nie masz nic sensownego do napisania.
"1) Nie mam przekonania że aż 30% ludzi przesiądzie się do autobusów tylko dlatego, że będą one darmowe..."
Ja mam przekonanie że zadziała podstawowe prawo ekonomi i popyt na darmową komunikację wzrośnie :-)



Wydawało mi się zawsze, że konstruktywna krytyka (ja bym raczej nazwał to wątpliwościami) też bywa elementem dyskusji. Masz prawo do oceny tego co piszę. Mnie się wydawało, że oprócz powątpiewania napisałem też czego bym oczekiwał w tym temacie. Widocznie nie jest to sensowne ;)

Tak czy siak dziękuję kandydatom za odpowiedzi.
_________________
"Mówi się, że każdy, kto daje ludziom złudzenie, że myślą, będzie przez nich kochany, każdy zaś, kto rzeczywiście sprowokuje ich do myślenia, zostanie znienawidzony" - Glenn Tinder
[Profil] [PM]
 
 
x_cite


Dołączył: 03 Lis 2004
Wysłany: Czw Wrz 20, 2018 12:34   

Masahiko napisał/a:
bzyku napisał/a:
Masahiko czytam to co piszesz i odnoszę wrażenie że poza krytyką wszystkiego nie masz nic sensownego do napisania.
"1) Nie mam przekonania że aż 30% ludzi przesiądzie się do autobusów tylko dlatego, że będą one darmowe..."
Ja mam przekonanie że zadziała podstawowe prawo ekonomi i popyt na darmową komunikację wzrośnie :-)



Wydawało mi się zawsze, że konstruktywna krytyka (ja bym raczej nazwał to wątpliwościami) też bywa elementem dyskusji. Masz prawo do oceny tego co piszę. Mnie się wydawało, że oprócz powątpiewania napisałem też czego bym oczekiwał w tym temacie. Widocznie nie jest to sensowne ;)

Tak czy siak dziękuję kandydatom za odpowiedzi.


Nie ma za co Panie Kolego :)
Myślę, że to jeszcze nie koniec dyskusji nomen omen bardzo ciekawej.
Z najwyższą uwagą czytam Twoje posty i w wielu aspektach piszesz bardzo konkretnie i merytorycznie. To bardzo dobrze świadczy o Tobie, zasobie wiedzy na różne tematy. Nadaje również kolorytu tej dyskusji.
pozdrawiam!:)
[Profil] [PM]
 
 
kosiarz

Dołączył: 18 Kwi 2009
Wysłany: Czw Wrz 20, 2018 15:18   

Cytat:
Komunikacja darmowa może i ok , ale ... nie z taką częstotliwością autobusów. Rozumiem jak ktoś mieszka na trasie7, 23 i 41 ale reszta? Jak autobus ma jechać raz na godzinę czy półtora to na bank nie spowoduje to ze ludzie zaczyna częściej korzystać z MPK.
Drugie pytanie, jak będzie rozdzielona strefa ? Mieszkańcy NS będą mieć darmową komunikację na terenie miasta czy w dalszych strefach też? Rozumiem że ci mieszkańcy miasta co nie wyrobią tych kart to będą normalnie płacić za bilet tak jak Ci z terenów za miastem ? Będzie jakaś kontrola tego czy każdy z miasta i okolic będzie jeździł na słowo "jestem z Sącza" za darmo.
Sam slogan "komunikacja za darmo" jest fajny ale zarazem uruchamia wiele pytań jak to ma wyglądać itd, w jakiej formie MPK zapełnił "stratę" z wpływów z biletów.
Kolejna ciekawostką jest to że KN chce darmowej komunikacji i ograniczenia ruchu zarazem chce budować duże parkingi m.in w okolicach panoramy. To się wyklucza ....


To są wszystko techniczne sprawy do ustalenia. Teraz także , autobusy nie kursuja przeciez tak samo, jedne linie czesciej inne co dwie godziny.
Ma byc "karta sadeczanina" czy cos podobnego, co bedzie uprawniało do komunikacji darmowej, tak to zrozumiałem. Parkingi wrecz uzupelniaja sie zta komunikacja. Rozumiem, że z aut, ludzie którzy sa spoza N.Sacza beda sie przesiadac do autobusów, choć już nie darmo. N
Da się zrobić u nas, jak można bylo gdzie indziej.
_________________
"NIE WYBACZAJCIE IM, ALBOWIEM DOSKONALE WIEDZĄ, CO CZYNIĄ!"
[Profil] [PM]
 
 
bzyku

Dołączył: 01 Wrz 2011
Wysłany: Czw Wrz 20, 2018 15:29   

Technicznie ogarnięcie darmowej komunikacji jest bardzo proste. Dzisiaj seniorzy mają kartę którą musza "odbijać" w kasowniku. Jak będzie karta sądeczanina to zasada działania będzie ta sama.

[ Dodano: Czw Wrz 20, 2018 16:33 ]
[quote="nunek87"]
Kolejna ciekawostką jest to że KN chce darmowej komunikacji i ograniczenia ruchu zarazem chce budować duże parkingi m.in w okolicach panoramy. To się wyklucza ....

Nie pomyślałeś o turystach którzy chcieli by zobaczyć nasze piękne miasto, może coś zjeść i nie martwić się że nie ma gdzie zaparkować :)
_________________

[Profil] [PM]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum kibiców Sandecji Strona Główna » Archiwum » Polityka, polityka, polityka... » Polityka-Nowy Sącz
[ ZAMKNIĘTY ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Sandecja.org Theme zaprojektowane przez: netSuit.pl
 
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 25